Selasa, 25 April 2017

Luka operation dan luka bersalin cepat sembuh dan kering dengan ikhtiar vivix

Sharing tips luka operation cepat kering


1. Tips paling penting ialah memastikan luka sentiasa kering. Selepas mandi, pastikan luka di lap sehingga kering dengan kain yang lembut, bukannya tisu. Luka yang lembap akan menyebabkan jangkitan mudah berlaku. Justeru perlu pastikan kawasan lukanya sentiasa kering agar luka cepat sembuh. Gunakan ubat luka yang dibekalkan oleh doktor untuk mempercepatkan proses kering luaran



2. Elakkan menyapu sebarang ubat traditional pada kawasan luka. Minyak gamat atau minyak traditional dikhuatiri akan melambatkan percantuman kulit di bahagian luka. Penggunaan sabun semasa mandi juga dilarang. Hanya gunakan air bersih sahaja membasuh di bahagian luka. 

3. Elakkan aktiviti lasak. Tujuaanya bagi mengelakkan tekanan pada luka. Minta bantuan keluarga dalam menjalankan aktiviti harian. Bimbang jahitan akan terbuka

4. Elakkan mengambil ubat traditional sebarangan. Dapatkan nasihat doktor, kerana bukan semua ubat traditional sesuai untuk pembedahan. Ada yang boleh mendatangkan kesan sampingan seperti memberi tekanan pada buah pinggang atau mengurangkan pengecutan otot rahim.

5. Ambil makanan yang kaya dengan zat besi, multivitamin dan zinc. Zat besi penting kerana anda banyak kehilangan darah semasa pembedahan. Multivitamin pula untuk membekalkan nutrisi dan zat penting pada tubuh, manakala zinc membantu menyembuhkan luka dengan cepat. Jika anda tak pasti makanan mana yang kaya dengan zat besi dan zinc, anda bolehlah mencuba vivix dengan semua zat tersebut. InsyaAllah, luka anda cepat sembuh dengan ikhtiar vivix.

6. Makan makanan yang seimbang supaya luka cepat sembuh. Elakkan makan makanan yang memberi kesan gatal dan elergic dikuatiri luka akan lambat sembuh.

Apakah suplemen Vivix?

Gabungan resveratrol dan polyphenol menjadikan Vivix sebagai suplemen kaya antioksidan. Ia akan memperbaiki kerosakan saraf. Darah dan oksigen akan kembali tersalur dengan baik. Vivix juga meransang tubuh menghasilkan sel-sel baru yang sihat dan kuat. 


Diantara ramuan istimewa dan semulajadi vivix ialah:

  • Anggur muscadine
  • Elderberi
  • Lobak ungu
  • Polygonum cuspidatum

Vivix bertindak dengan 4 cara di bawah:


  • Mempertahankan Sel
  • Memberi tenaga kepada sel
  • Memperbaiki sel
  • Mempertingkatkan prestasi sel

Testimoni Vivix




Bagi anda yang ingin mendapatkan vivix, boleh dapatkan daripada saya
Info dan order
0136288543
COD Negeri Sembilan
POS seluruh Malaysia



About www.suplementsaya.com

Saya Nur Aini Amran. Saya komited membantu anda memperbaiki kesihatan diri dan keluarga

You Might Also Like

0 comments:

Catat Ulasan