Selasa, 20 Ogos 2013

Makanan sunnah seperti (madu kismis kurma zaitun jintan hitam) vs shaklee

بسم الله الرحمن الريم

SALAM MANIS PEMBUKA BICARA

Terpanggil untuk menulis sedikit hasil perkongsian saya bersama sahabat-sahabat di program shaklee
Sejak akhir-akhir ni ramai yang tanya saya kenapa tak makan yang sunnah? Maklumlah saya kan SID shaklee. Di antara soalan yang tercetus ialah, kenapa consume shaklee, dalam madu kan ada penawarnya. Madu kan ubat segala penyakit. Ikut lah sunnah. Kenapa nak makan produk ni. Dari US pulak tu...Saya senyum sahaja tidak marah tidak melenting. Dalam hati mungkin mereka ni ada pandangan tersendiri. BERSANGKA BAIK LEBIH BAIK.

Ia betul, saya akui madu, habbatusuda', kismis, zaitun, buah tin, semua ade kebaikan, saya pun makan semua tu. Saya paling suka buah tin dan kurma. Semasa  BF anak pun saya masih juga blend kurma campur susu sbb saya tahu khasiatnya. Saya tak tinggalkan Sunnah. Tapi kenapa saya pilih shaklee?

Dalam surah al -Baqarah ayat 172
Firman Allah
Wahai orang yg beriman makanlah benda-benda yg baik yang telah kami kurniakan kpd kamu

Surah al-Baqarah ayat 168
Firman Alllah
Wahai sekalian manusia makanlah dari apa yang ada dibumi yang halal lagi baik...

Dalam al-Quran pun telah sebut makan benda yg halal, yang baik
Jadi adakah vitamin-vitamin shaklee ni haram ? Tak baik?

Ia memberi manfaat kepada semua:
Shaklee telah lama bertapak lebih 50 tahun Mempunyai sijil halal
SIstem MLM pun syarie (tiada penindasan)
Banyak ujian2 klinikal dijalankan untuk keberkesanan pengguna
Selamat dan pastinya semulajadi
Lihat sini

Telah jelas semua dalil naqli dan aqli tersebut
Jika anda tidak menidakkan hadis dan quran tidak timbul isu kenapa mesti WAJIB makan madu, kurma kismis, zaitun, tin dan sebagainya


Tiada penyakit yang tiada ubat
Jadi pesanan saya apa jua benda halal yang kita makan. Kita wajib yakin benda tersebut tidak menyembuhkan, tidak memberi manfaat kecuali dengan kuasa dan izin allah..
Allah yang beri sakit Allah jua yang sembuhkan

Akhir kalam
Mengambil pendekatan satu kaedah Fiqh
Hukum asal setiap sesuatu adalah harus dan halal tidak haram melainkan ada dalil nas sahih pengharamannya.

Kita juga dilarang menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal

Semoga sedikit pandangan yg dhaif dan lemah ini memberikan manfaat kepada pembaca dan sampaikan kepada sesiapa sahaja.
Mohon teguran yang membina jika ada











Salam dunia shaklee
Nur aini amran
Fb nur aini amran
Blog nurainiamran.blogspot.com.my
0136288543

Click gambar di bawah  untuk order vitamin shaklee

 Order Vitamin Shaklee

About www.suplementsaya.com

Saya Nur Aini Amran. Saya komited membantu anda memperbaiki kesihatan diri dan keluarga

You Might Also Like

0 comments:

Catat Ulasan