minyak wangi aroma yg telah di baca ayat al-quran layari web site ini jika anda berminat untuk menjadi usahwan minyak wangi yang berjaya http://www.aroma2u.com/excellence84
Selasa, 17 Januari 2012
Isnin, 16 Januari 2012
jie ri (festival)
chinese new year : nong li xin nian
deepavali: tu yao jie
hari raya : kai zhai jie
chrismas: sheng dan jie
happy: kuai le
deepavali: tu yao jie
hari raya : kai zhai jie
chrismas: sheng dan jie
happy: kuai le
Posted by : www.suplementsaya.com
Jumaat, 6 Januari 2012
to nisa harap dapat membantu mnyiapkan PHD
pelajar - kategori sederhana
1st prob - pelajar kurang memahami konsep dan istilah dalam pendidikan islam contoh pengertian hijrah, akidah, hidayah, istiqamah term2 tersebut selalunya sedikit sahaja pelajar yang tepat jawapannya.
2nd prob - pelajar kurang tahu menjawab menggunakan teknik menjawab yang betul, ayat yang pelajar gunakan tidak menjawab atau menjurus kepada soalan.
3rd prob - selalunya bahagian sirah yang mempunyai banyak fakta pelajar tidak boleh score (kurang markah di bahagian sirah) setelah guru membuat analisis item jawapan.
pelajar - kategori lemah
1st prob - pelajar tidak tahu membaca jawi. buku teks fully jawi, walaupun banyak buku rujukan lain tetapi buku teks adalah rujukan pertama guru didalam pengajaran dan pembelajaran. jadi jika pelajar tidak tahu membaca jawi bagaimana?
2nd prob - pelajar tidak tahu/lemah membaca al-quran. jadi pelajar ini tidak dapat menjawab soalan hafazan khususnya yang mengandungi 6 marakah keseluruhannya.
3rd prob - sikap pelajar yang sambil lewa, tidak betanya jika tidak faham menjadi faktor penyumbang kepada masalah ini
- guru yang mengajar menggunakan alat bantu mengajar seperti m.power point, tunjuk cara/amali, penggunaan internet, mengajar jawi, al-Quran dan term2 bahasa arab dan sebagainya.
harap dapat membantu
1st prob - pelajar kurang memahami konsep dan istilah dalam pendidikan islam contoh pengertian hijrah, akidah, hidayah, istiqamah term2 tersebut selalunya sedikit sahaja pelajar yang tepat jawapannya.
2nd prob - pelajar kurang tahu menjawab menggunakan teknik menjawab yang betul, ayat yang pelajar gunakan tidak menjawab atau menjurus kepada soalan.
3rd prob - selalunya bahagian sirah yang mempunyai banyak fakta pelajar tidak boleh score (kurang markah di bahagian sirah) setelah guru membuat analisis item jawapan.
pelajar - kategori lemah
1st prob - pelajar tidak tahu membaca jawi. buku teks fully jawi, walaupun banyak buku rujukan lain tetapi buku teks adalah rujukan pertama guru didalam pengajaran dan pembelajaran. jadi jika pelajar tidak tahu membaca jawi bagaimana?
2nd prob - pelajar tidak tahu/lemah membaca al-quran. jadi pelajar ini tidak dapat menjawab soalan hafazan khususnya yang mengandungi 6 marakah keseluruhannya.
3rd prob - sikap pelajar yang sambil lewa, tidak betanya jika tidak faham menjadi faktor penyumbang kepada masalah ini
- guru yang mengajar menggunakan alat bantu mengajar seperti m.power point, tunjuk cara/amali, penggunaan internet, mengajar jawi, al-Quran dan term2 bahasa arab dan sebagainya.
harap dapat membantu
Posted by : www.suplementsaya.com
Khamis, 29 Disember 2011
minggu : xing (nada 1) qi (nada 1)
minggu ini: zhe (nada 4) ge (nada 4): zhe ge xing qi
minggu lepas: shang (nada 4) ge (nada 4): shang ge xing qi
minggu lepas: shang (nada 4) ge (nada 4): shang ge xing qi
Posted by : www.suplementsaya.com