Rabu, 26 Ogos 2020

Bukit Baginda Batu Kikir Negeri Sembilan, terdapat banyak batuan unik : wave rock

Salam semua

Hari ini saya nak share pengalaman saya hiking ke Bukit Baginda,yang terletak di Batu Kikir Negeri Sembilan

Uniknya Bukit Baginda ni sebab banyak sangat batuan unik pelbagai bentuk, atau pun wave rock.

Nak hiking disini mudah, tak perlu guide 

Cuma perlu bayar bayaran masuk dan permit, jangan risau sebelum korang naik ke bukit ni, ada pegawai yang akan collect bayaran masuk dan permit tersebut

Bayaran masuk RM3

Permit RM5

Ketinggian 450 meter TAPIIIII... track di sini mendaki sahaja tiada jalan yang rata. BOLEH TAHAN TAU!

So untuk dewasa lebih kurang 1 jam setengah mendaki ke puncak 
(sampai di puncak jangan lupe bergambar di wave rock)

Then untuk menurun ambil masa lebih kurang 1 jam (jaga jaga banyak akar menjalar)

Apa yang best selain batuan unik, sebelum korang mendaki ke puncak korang akan berjumpa dengan sebuah gua, korang wajib melalui gua ini sebelum sampai ke puncak. Menarik kan?

Jangan lupa bawa head lamp tau sebab gua ni sangat gelap!

JOMMM....



Wav rock


Sempat bawak ResV dan cQtrol shaklee












Gua






Gelap kan?


Dapat resit semua


JOMMM...


Wave Rock


Semut berkawad!





About www.suplementsaya.com

Saya Nur Aini Amran. Saya komited membantu anda memperbaiki kesihatan diri dan keluarga

You Might Also Like

0 comments:

Catat Ulasan