Isnin, 5 September 2016

Non gmo soya kenapa perlu protien

Kelebihan Soya Non-GMO ESP Shaklee merupakan sumber protein yang bersih dan lengkap. Anda mungkin pernah kenal beberapa produk soy protein yang berada di pasaran. Jadi untuk mengetahui apa kelainan dan perbezaan ESP berbanding jenama lain mari kita lihat perbandingan ini.

😎Dilengkapi Asid Amino

ESP membolehkan tubuh mensintesis protein tersebut kerana dilengkapi semua asid amino, manakala sumber protein dari daging dan lain-lain perlu digabungkan dengan sayuran dan kekacang untuk mendapatkan asid amino perlu dan tak perlu.

ESP menyediakan 14 gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. 

Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu
ESP,
Rendah  lemak
Bebas laktosa
Tanpa kolesterol
Mengandungi 5  vitamin B penting
Separuh daripada keperluan kalsium harian

Soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO). Produk GMO biasanya telah diubahsuai secara genetik dengan memasukkan DNA asing termasuk haiwan dan tumbuhan yang menjadikan ia tak stabil. Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari  proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.

Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya

Knapa kene pilih produk Non-Gmo berbanding produk GMO.... Produk2 GMO boleh menyebabkan alergy, toxic, potensi kanser.

Zaman sekarang ni.. produk2 GMO memang dah makin banyak di pasaran sebab tu macam2 penyakit sekarang.. contoh yang paling glamor adalah penyakit berkaitan kanser dan allergic.. sebab tu orang barat ramai alergic dengan soya. So soya komersil yang ada di Malaysia juga terdiri dari sebahagian 98% soya GMO yang ada di dunia kerana permintaan soya yang tinggi untuk pelbagai tujuan komersil.

ESP juga rendah index glisemik iaitu pelepasan tenaga perlahan-lahan berkadaran dengan masa..kerana itu ramai bagi feedback rasa bertenaga sepanjang hari bila ambil ESP.

Rahsia Jadi Ahli Shaklee Terbongkar
Hubungi Saya : 0136288543

#tsunamishaklee
#hunt2shaklee



Posted via Blogaway


About www.suplementsaya.com

Saya Nur Aini Amran. Saya komited membantu anda memperbaiki kesihatan diri dan keluarga

You Might Also Like

0 comments:

Catat Ulasan