Sabtu, 21 Julai 2018

Cara atasi masalah lupa dan kurang daya ingatan

Walaupun masalah ingata ini ia dikaitkan dengan penuaan. Tetapi ada cara pencegahan daripada masalah ini berterusan

Di sini saya sediakan sedikit tips untuk anda. 

1. Sentiasa merancang sesuatu dengan teratur supaya masalah lupa boleh dielakkan, anda boleh tulis nota dengan menyenaraikan perkara yang ingin anda lakukan, keutamaan yang ingin di lakukansupaya tidak lupa. Selain itu, anda juga boleh set reminder di telefon bimbit supaya perkara tersebut tidak tertinggal dan boleh dilakukan dengan baik.

2. Sebagai seorang Islam banyakkan membaca al-Quran dan menghafal surah-surah di adalam al-Quran bagi menajamkan minda dan mengelakkan daripada penyakit nyanyuk.

3. Makan makanan yang sihat, pemakanan sangat perlu di jaga. Makanlah makanan yang baik untuk otak dan jantung kita seperti kekacang, kismis dan sebagainya. Elakkan dari perkara yang boleh merosakkan akal seperti arak, dadah dan sebagainya

4. Fokus sangat perlu supaya kita tidak lupa. Akal kita perlu di jaga jangan menonton perkara perkara yang tidak baik dan berfikiran negatif. Semua perkara ini boleh melemahkan akal atau otak kita.

5. Pengambilan suplemen sangat penting untuk otak berfungsi dengan baik diantara nya ialah Omega yang kaya dengan DHA, EPA yang baik untuk otak, lecithin yang sangat membantu otak berfungsi dengan baik dan vivix untuk anti penuaan yang sihat.















Info dan order produk
0136288543
Aini
Konsultasi percuma
COD Negeri Sembilan
Leader & Founder Fantastic Group


Ingin daftar ahli dan dapatkan penjimatan berganda? wassap segera 0136288543
Ingin menjadi pengedar shaklee kawasan anda? saya bantu anda!! wassap segera




About www.suplementsaya.com

Saya Nur Aini Amran. Saya komited membantu anda memperbaiki kesihatan diri dan keluarga

You Might Also Like

0 comments:

Catat Ulasan