Sabtu, 11 Mac 2017

Tempat percutian menarik di Singapura



Salam manis pembuka bicara

Entry kali ini kita menjengah ke negara Kota Singa, iaitu singapura, sebuah pulau yang terletak di hujung semenanjung malaysia, dekat dengan negeri JDT.

Disebabkan saya pernah menetap di Johor selama lebih kurang 5-6 tahun, Jadi rugi kan jika tidak menyinggah ke Singapura.

Selalunya bila ke singapura saya dan family tidak membawa kereta, kami lebih suka naik cab (teksi) bermeter berbanding kereta sendiri. Pastikan anda bawa wang saku yang lebih, maklumlah mata wang Singapore menggunakan Dolar.

Negara singapura boleh dikatakan bersih, makanan halal pun tiada masalah, cuma saya selalu standby botol kecil air mineral, al-maklumlah bila masuk certain tandas hanya ada tisu sahaja. 



Di antara tempat yang korang semua boleh lawati:



1. Zoo singapura

Zoo Singapura di antara zoo terbaik yang pernah saya masuk, kerana tiada bau yang tidak menyenangkan, zoo pun bersih dan terjaga rapi, jika korang bernasib baik dapatlan menonton pelbagai aksi haiwan, waktu kami pergi, kami sempat melihat pertunjukan (show) aksi-aksi gajah. 

Jika korang ke zoo jangan lepaskan peluang melihat panda, siap ada nama lagi panda Singapura ni kai kai dengan jia jia (lupa pula mana satu betina dan jantan)



Tu pun pandanya menyelit dekat pokok buluh 



Anak saya bersemangat nak tengok panda

Cute kan?



Di antara haiwan yang menarik di zoo Singapura



2. Menaiki cable car




3. Universal Studio Singapore (USS)

Jika ke Singapura, tempat yang wajib korang pergi adalah USS, memang menarik dan tertarik sangat universal studionya. Paling best Transformer, The Mummy, Battlestar Galactica, Water World, Madacascar, Jurassic Park, The Lost world. memang best sangat!!
Banyak lagi tau, saya senaraikan favourite saya sahaja.



Bersih kan? waktu ni tercari cari juga sampah tapi memang tak jumpa



Tempat ni anak saya paling suka. Sampai tak mahu balik.



Gambar kenangan di USS



Semoga sharing ini memberi manfaat kepada semua.

Salam musafir di angin lalu


Aini
0136288543
(Shaklee Independent Distributor Negeri Sembilan)





About www.suplementsaya.com

Saya Nur Aini Amran. Saya komited membantu anda memperbaiki kesihatan diri dan keluarga

You Might Also Like

0 comments:

Catat Ulasan