Ahad, 7 Ogos 2016

Shaklee telah bertapak lama jom tinjau shaklee di US

Dr. Forrest C Shaklee
Pengasas Shaklee ialah Dr Forrest C. Shaklee dan beliau dilahirkan pada November tahun 1894. Semasa kecil, beliau menghidap penyakit batuk kering dan doktor menganggarkan bahawa beliau tidak dapat hidup lama. Kerana sayangkan anak dan percaya anaknya akan sembuh, ibu bapa Dr. Shaklee telah berpindah ke utara dan hidup secara sihat dengan pengambilan makannan berkhasiat, rehat yang cukup dan menghabiskan waktu di ladang di luar kawasan Iowa.

Dr Shaklee membuka tempat kajian awalan di Rockwell City, Iowa pada tahun 1915. Beliau percaya bahawa pemakanan yang baik adalah asas untuk keseluruhan dan kesejahteraan kesihatan. Pada tahun 1915 itu juga, produk pertama Dr Shaklee iaitu Vitalea Shaklee adalah multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai "Vitalized-Mineral" dan disingkatkan sebutannya kepada "Vita-min" dan perkataan vitamin ini yang pertama digunakan.

Pejabat terawal Shaklee
Dr. Forrest C. Shaklee adalah pengasas syarikat Shaklee pada tahun 1956 semasa berusia 61 tahun bersama dua anaknya Forrest, Jr. and Raleigh untuk mengeluaran makanan tambahan nutrisi Shaklee. Dr. Forest C Shaklee telah menubuhkan sebuah syarikat berdasarkan 'Living In Harmony With Nature' yang berazam untuk menghasilkan produk-produk bagi memperbaiki kesihatan penduduk bumi

Gambar tu adalah Shaklee HQ, di San Francisco

Shaklee bukan dicipta baru setahun dua malah 100 tahun dahulu dengan penyelidikan yang terperinci dan sumbangannya kepada dunia amat besar sekali terutamanya dalam bidang sukan dan alam sekitar. Selain dikenali sebagai makanan tambahan nutrisi, Shaklee terkenal dengan sifatnya sebagai "Environmental Friendly". Semoga sejarah perkembangan Shaklee dan sumbangannya kepada dunia ini dapat memberitahu anda serba sedikit tentang Shaklee.

#tsunamishaklee
#hunt2shaklee
#promokalsiumbulanini
#pengedarnegerisembilan


About www.suplementsaya.com

Saya Nur Aini Amran. Saya komited membantu anda memperbaiki kesihatan diri dan keluarga

You Might Also Like

0 comments:

Catat Ulasan