Selasa, 20 Januari 2015

Resepi nugget ayam home made simple dan mudah ala ala ayam berempah


Sharing saya kali ini adalah  resepi 'chicken nuggets utk kanak kanak ribena'
Kenapa anda mesti buat resepi ini:

1. Sedap dan mudah
2. Sihat tiada MSG, perwarna tiruan
3. Paling penting, anda dah tidak perlu beli nugget instant lagi

Resepinya adalah:


  • ayam cincang satu bekas sederhana
  • bawang merah dan putih cincang halus
  • sebiji telur gred c
  • jintan manis n putih blend secukup rasa
  • serbuk kari 2 sudu kecik atau seckup rasa
  • serbuk kunyit 1 sudu kecil atau secukup rasa
  • habbatus sauda 2 sudu kecil
  • garam secukup rasa
  • kucai potong kecil kecil
  • tepung gandum 2 sudu besar


Campurkan semua bahan diatas gaul sehingga rata
Kemudian gunakan sudu buatkan bulat bulat semasa menggoreng

Nak lagi sihat goreng nugget anda dengan olive oil

Jika ada lebih anda boleh simpan dalam peti untuk bekalan sarapan anak ke sekolah nanti
☺☺☺
Selamat mencuba semua
Semoga mendapat manfaat dari resepi saya iniini
p/s anak saya makan nugget ni dengan berselera gitu

ikhlas,
aini
ibu sihat dan bersemangat


siap untuk makan

habbatus sauda'


goreng jangan tak goreng

About www.suplementsaya.com

Saya Nur Aini Amran. Saya komited membantu anda memperbaiki kesihatan diri dan keluarga

You Might Also Like

0 comments:

Catat Ulasan