Rabu, 25 Jun 2014

stress dan sedih sangat apabila melihat kemiskinan orang lain, hanya membantu sekadar termampu.

Semalam dalam perjalanan dari sekolah balik ke rumah memang sering mata saya perhatikan sebuah gerai dhoif di tepi jalan. Gerai tu memang dah lama disitu menjual jagung rambutan bermacam buah buahan dan sayur sayuran.saya pernah juga membeli jagung rebus di situ. Rasa jagungnya memang tak fresh. Maklumlah tgk keadaan penjual  yang saya rasa warganegara asing indonesia tu pun sedih.confirm jagung yang semalam direbus tak laku.then dia akan jual balik hari ini.saya memang tak salahkan penjual tersebut. Sebab jika saya hidup dalam keadaan yang dhoif macam tu...membazir bagi saya. Selama ni penghuni gerai tersebut ialah seorang lelaki perempauan rase nya ibu bapa kepada 3 orang anak.tak kisah lah orang asing ka bukan islam ke tapi memang sedih sangat tgk mereka berniaga. Tapi bagus juga daripada meminta minta.at least mereka menyara hidup dengan rezeki yang halal.
Perkara yang paling touching semalam ialah apabila saya lalu saya nampak perempuan tersebut mendukung dan meonepuk anaknya yang ingin tidur dalam keadaan cuaca yang panas gerai yang dhoif.bertakung air mata saya.ya allah sedihnya keadaan mereka.
Dalam hati jika saya ada duit yang banyak memang saya akan bagi mereka. Tapi saya hanya dapat tolong sedikit sahaja..rasa stress dan sedih sangat tengok kemiskinan mereka. Orang lain yang kaya raya hidup senang bergembira setiap hari. Mereka? Ya allah..rasa macam tak terdaya melihat keadaan mereka...
Dalam hati terdetik rasa geram dgn politik negara. Harga barang yg mencurah curah naik...segalanya naik.apa yg diorang nk makan klo prndapatan sehari pun tak sampai rm50...allah allah engkau bantulah mereka ini utk hidup tenang dan senang walaupun dalam keadaan begitu.amin amin

Doakan kawan kawan saya berjaya dalam biz shaklee saya dan saya dapat bantu lebih ramai lagi orang yg memerlukan...
About www.suplementsaya.com

Saya Nur Aini Amran. Saya komited membantu anda memperbaiki kesihatan diri dan keluarga

You Might Also Like

0 comments:

Catat Ulasan