Sabtu, 11 Mac 2017

Tempat percutian menarik di Bintulu, Miri dan Brunei

Salam manis pembuka bicara

Baru baru ini sempena cuti sekolah saya bersama keluarga ke Bintulu, kebetulan di sana ada majlis sepupu berkahwin, jadi sambil menghadiri majlis tersebut, sambil makan angin di sana. Saya juga bernasib baik kerana adik ipar saya juga menetap di Bintulu, jadi pergerakan kami lebih mudah dengan menaiki kereta.

Setelah sampai di Airport Bintulu, kami ke majlis perkahwinan, setelah itu pengembaraan kami bermula BINTULU - MIRI - BRUNEI


Sepupuku, tahniah Yana


Di Airport, mujur si kecil behave 

Di bintulu kami sekeluarga singgah di sebuah pantai iaitu Pantai Tanjung Batu sambil menikmati keindahan alam



Kemudian kami bertolak ke Miri, kami sekeluarga tidur bermalam di sana, sebelum ke Brunei keesokkan paginya. 


Di antara tempat menarik di Miri di antaranya Gua Niah dan Borneo Tropical Rainforest


1. Gua Niah

2. Borneo Tropical Rainforest Resort

Bagi yang ingin merasai udara yang segar, ingin melihat kehijauan alam yang masih belum tercemar, boleh lah menyinggah ke tempat ni. Makanan yang dihidangkan pun sangat segar dan sedap serta lain dari biasa.

Pakej yang ditawarkan juga agak berbaloi. Boleh google pakej terbaru yang resort ini tawarkan.



Waterpark di sini agak menarik


Cantikkan?


Rezeki sebab makanan dihantar special ke bilik


1st class hidangan di sini


Ready untuk aktiviti pertama tour di Tropical Rainforest


Ikan di sini talapia dan patin


Hijau sangat, segar!!


Waterpark dikelilingi hutan


View paling best sebab boleh kenal macam-macam jenis kayu


Bertolak balik


Terbaik resort ni


Datang sarawak wajib makan mee kolok di MADLI"S restoran

Jangan lupa juga singgah di Restoran Muara untuk merasai lalapan yang sedap

Bintulu ke Miri : 2 jam menaiki kenderaan

Miri ke Brunei : 2 jam menaiki kenderaan


Alang-alang ke Bintulu dan Miri kita singgah sekali ke Brunei. Perkara yang paling di sini ialah semua papan tanda ada tulisan jawi. Brunei juga jauh dari kesesakan dan kesibukan kota. Patut lah Negara Brunei ni dikenali dengan 'quit dan peacefull city'. 



Ke kampung Ayer naik boat


Nampak tak batu tu? kapal Si Tanggang yang di sumpah oleh ibunya dek kerana derhaka tidak mengaku ibu sendiri


Telan air liur tengok harga minyak di Brunei ni tau


Dapat juga makan Jollibee ni


Bukan semua negara ada Jollibee ni, yang saya tahu di Brunei, Filipina


Dulu saya pengguna body shop, sekarang pengguna tegar nutriwhite 
tulisan jawi tu memang winn..


Tulisan jawi


Tulisan Jawi

  
Tulisan Jawi


Masjid Sultan Omar Ali Saifuddin
kubah daripada emas


Kubah emas


Semoga bermanfaat 

Salam musafir di angin lalu

Aini

0136288543
(Shaklee Independent Distributor)
















About www.suplementsaya.com

Saya Nur Aini Amran. Saya komited membantu anda memperbaiki kesihatan diri dan keluarga

You Might Also Like

0 comments:

Catat Ulasan