Ahad, 18 Mei 2014

ubat vs supplement

Ramai yang lebih takut makan supplement dari ubat. Itulah realiti nya.. Dulu mentality saya pun begitu. Tapi itu dulu.sekarang alhamdulillah setelah banyak buat rujukan kepada en google,doctor2 yang hebat,pharmacies banyak rupenye yang saya tak tahu. Teringat satu ketika ayah saya sakit kepala tapi dia tak bergantung kepada panadol.apa yg ayah saya buat ialah blend buah oren segar 3 bji then minum airnya..saya pun tanye ayah awat tak makan panadol.. ayah jawab bukan xnk sbb kwn ayah keje kat pharmacy cakap panadol tu drug je byk...nati jadi medicine addicted pada panadol...haaahahah speaking meaking bapak ku. So baru lah saya faham... Klo kite perasan memang orang yang kerap mkn panadol akan sentiasa makan panadol oh betapa sedihnya...tahan ke badan kite nak menampung semua benda ni. Badan ni nk pkai lama.sejak saya open minda saya. Alhamdulillah saya diberi peluang utk lebih memahami knapa perlu supplement. Ubat ni berbeza sbb dlm nya ada bahan kimia drug. Jika makan akan beri kesan sampingan.dan jika berlebihan or salah makan boleh membawa maut. Tapi berbeza dgn supplement.pastikan cari yg semulajadi. Ia tiada bahan kimia. Tpi mengandungi vitamin vitamin dan nutrien yg baik utk badan. Tidak mempunyai kesan sampingan. Cuma bila kita ambil supplement perlu minum air yang banyak shja. So apa yg nk ditakutkan lagi So cari penyelesaian utk dapatkan kesihatan yg baik... Me ir aini Sid shaklee 0136288543 jb n9 malaysia DSMA love
About www.suplementsaya.com

Saya Nur Aini Amran. Saya komited membantu anda memperbaiki kesihatan diri dan keluarga

You Might Also Like

0 comments:

Catat Ulasan